
Bu eğitim , organizasyonlarda farklı düşüncelerin açıkça ifade edilmesini teşvik ederek sağlıklı bir tartışma kültürünün oluşturulmasına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Kurum içindeki aşırı uyum ve çatışmadan kaçınma eğilimi, çalışanların farklı görüşlerini dile getirmelerini engelleyerek yenilikçiliği ve etkili karar alma süreçlerini olumsuz etkileyebilir.
Katılımcılara, sağlıklı çatışma yönetimi, yapıcı tartışma ortamı oluşturma ve geri bildirim mekanizmalarının güçlendirilmesi konularında farkındalık kazandırılarak, organizasyonlarında iyileştirme yapmaları ve etkili uygulamalar geliştirebilmelerine katkı sağlar.
- Organizasyonların Duygusal Gerçekliği
Organizasyonların belirlenmiş değerleri ve sistem içindeki görünürlüğü
Değerler, Değerlerin Davranışsal Göstergeleri
Psikolojik Güvenlik kavramı ve Sessizlik Döngüsü
İnsanlar neden fikirlerini dile getirmekten çekinir? Organizasyonel karar süreçlerinin ne şekilde uygulanmaktadır? Tartışma kültürünün uygulanma şekli
Normların Gücü
Organizasyonlarda açık tartışmaların önündeki en büyük engeller
McKinsey'nin Etkin Tartışma Prensipleri
İtiraz Etme Zorunluluğu
- Çatışma Kültürü ve Çatışmanın Yönetimi
Çatışma Kültürü ve Önemi
Thomas-Killman Çatışma Envanteri
Çatışma Tarzları ve Organizasyonlara Etkisi
Neden Çatışma Gereklidir?
Çatışmayı Nasıl Yöneteceğiz?
- Çatışma Kültürünü Sürdürülebilir Kılmak
Organizasyonel Geribildirim Kültürünün Oluşturulabilmesi
Geribildirim Alabilmek / Verebilmek / Talep Etmek