İşyerinde Öfke Yönetimi (ONLINE)
Yaşanan stresler; kişilik yapıları, davranış kalıpları, yerleşik kültür, aile ve geçmiş faktörler etkileriyle bire-bir ilişkilere çeşitli şekillerde yansımaktadır. Bunlardan önde gelenleri; sinirlilik, panik atak, depresyon, öfke, pasif-agresif davranışlar gibi çoğunlukla tanıdık gelen davranış şekillerine ve duygu durumlarına dönüşebilmektedir. Bir psikolog tanısı ile değil, daha çok bireysel ve kurumsal gelişim araçlarının işyerinde uygulanması, en önemlisi bu konularda bireylere çözüme yönelik farkındalık sağlamak, amacıyla bu eğitim düzenlenmektedir.
- İçinden geçtiğimiz zor koşullar
- Bizi yoran koşullar
- Başa çıkmakta zorlandıklarımız
- Öfkeye dönüştüğünü bildiğimiz durumlar-döngü
- Öfke nedir, tanıyalım
- Öfkenin geldiği yeri görün, tanıyın
- Öfke yoğunluğunu azaltın
- Öfkeliyken daha kötü hale getirmeyin
- Öfkeyi azaltmanın yolları
- Yeni konsantrasyon/zihinsel sükûnet becerileri edinme
- Yeni bedensel beceriler edinme
- Öfkenin altında yatan ihtiyacı fark etmek
- Öfkenin arkasında hangi ihtiyacınız var?
- Bu ihtiyacınızı nasıl dile getirirsiniz?
- Karşınızdakinden etkin bir şekilde nasıl ricada bulunabilirsiniz?
- Öfke, yönetilemezse
- Fiziksel, duygusal, ruhsal etkileri
- Duyguları bastırmanın etkileri
- Davranışsal etkileri: Pasif-agresif davranışlar kurtarıcımız mı?
- Daha barışçıl bir ortam sağlamaya ne dersiniz?