İnsan Kaynakları Danışmanı, Kurumsal ve Bireysel Gelişim Eğitmeni, Mentor.
İ.Ü Teorik Fizik bölümünden mezun olmuş ve B.Ü Uyg. Matematik ve Bilgisayar bölümü yüksek lisans çalışmasını tamamlamıştır. Ardından Yıldız Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde akademik çalışmaya devam etmiştir. Özel sektöre geçiş yaparak, 1987-2000 yılları arasında Sabancı Grubu dijital teknoloji şirketi Bimsa’ da çeşitli kademelerde iş başarıları ile beraber artan sorumluluklarla görev almıştır. Departmanı yöneticisi olarak, e-busines, iş zekası, CRM, İK, üretim otomasyon çözümleri ve ekiplerini barındıran satış destek-uygulama geliştirme-çözüm alanında yoğun bir çalışma yürütmüştür. Sonrasında tamamen İnsan Kaynakları alanına yönelmiştir. Kısa bir dönem üst düzey yönetici seçme ve yerleştirme danışmanı olarak çalışmış, farklı sektördeki firmaların yeniden yapılanma süreçlerinde önemli görevler üstlenmiştir. 2001 yılından bu yana farklı sektörlerdeki ulusal ve uluslararası firmalara Yönetim ve İnsan Kaynakları alanında danışmanlık yapmaya devam etmektedir.
2004-2008 yıllarında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde dersler vermiştir. Çeşitli eğitim firmaları ile kısa veya uzun süreli eğitim işbirlikleri yapmıştır. 2014 yılından itibaren, TSEV’de Eğitimci olarak görev alarak, kişisel gelişim sağlayan eğitimler vermeye devam etmektedir. Eğitimci olarak halen çeşitli kurumlarda ihtiyaca göre tasarlanmış eğitimler hazırlayarak; bireysel gelişimi destekleme ile yola çıkıp şirketlerin verimini artıracak sonuçları elde etmeyi hedeflemiştir.
Profesyonel çalışma hayatı ile birlikte, bilgi ve yetkinliklerini artıracak çalışmalara katılmıştır. Bu kapsamdaki belli başlı programlar arasında 2010-2011 döneminde, tüm dünyada barışçıl yolla iletişim kurmayı hedefleyen Şiddetsiz İletişim programı yer almıştır. Bu anlayışın, bu çalışmanın hem verdiği eğitimlerde hem kişisel hayatında uygulayıcısı olmuştur. Ayrıca 2015 yılında TUBİTAK’ ın yurt çapında oluşturduğu Mentor programına dahil olarak, Mentor eğitimini tamamlamıştır. İ.Ü. İkinci Üniversite kapsamında, İK bakış açısını zenginleştiren ve akademik bir temel veren Sosyoloji bölümünü tamamlamıştır.
Halen tüm bu bilgi ve deneyimi kullanarak eğitim, danışmanlık ve mentorluk yapmaya, aynı zamanda da öğrenmeye devam etmektedir
İş yaşamı boyunca edinilen profesyonel becerilerde daha yetkin olmak üzere değişen ve gelişen koşullara daha etkin uyum sağlayan, birlikte çalıştığı kişilerle daha etkin iletişim ve işbirliği içinde olan ve işini en iyi şekilde yerine getirmek isteyen bireylere, becerilerini geliştirmek için yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
Bu eğitim ile birlikte çalıştığımız kişilerle etkili bir iletişim içinde olmak, olumlu ve yapıcı tutum ve davranış sürdürmek, kurum hedefleri doğrultusunda kişilerin performans değerlendirme sürecinde etkin geri bildirim vermek ve geri bildirim almak, ileri bildirim amaçlı modern becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.
Motivasyonun tanımından hareketle, iş hayatında hem işveren hem çalışan açısından motivasyon sağlayan unsurları nasıl oluşturacağımızı ve sürdüreceğimizi ele aldığımız konular paylaşılacaktır. Yöneticinin çalışanlarını olduğu gibi çalışanların da yöneticisini motive etme yolları ayrı ayrı ele alınacaktır. Bunun yanında, müşteriyi motive etme yolları da anlatılacaktır. Motivasyonu etkileyen faktörler doğrultusunda motivasyon araçlarını kullanarak içsel ve çevresel motivasyonun artırılması ve bu artışın verimli çalışmaya etkileri vaka çalışmaları da kullanılarak anlatılacaktır.
Bireylerin kendini etkinlik çerçevesini kendisi ve diğerlerinin bakış açısından tanıyarak, kendini ve çevresini en etkin biçimde yönetebilmesini sağlayacak farkındalık ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
Kurumsal hafızayı oluşturan ve bugünlere taşıyan nesillerle geleceğimizi oluşturmakta olan nesillerle nasıl ortak paydada buluşabiliriz, değişimler karşısında ortak tutum belirleyerek daha me güçlü olabiliriz, gelecekte sürdürülebilir yapı taşlarını birlikte oluşturabiliriz. Bu eğitimde amaç; nesiller arası farklılığa rağmen birlikte yeni çalışma biçimlerine göz atıp değer yaratmayı incelemektir.
İçinden geçtiğimiz zorlu dönemde, birlikte çalıştığımız kişilerle ve müşterilerimizle etkili ve doğru bir iletişim içinde olmak, olumlu ve çözüm üreten davranışları sürdürmek, kurum hedefleri ve kendi hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere, doğru değerlendirme ve çevik kararlarla iletişimi sürdürecek becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.
Eğitim programı; ortak hedefler doğrultusunda bir araya gelen bireylerin oluşturduğu sinerjiyi yönetmek ve bu şekilde hayatı daha anlamlı ve daha yaşanır hale getirmeyi hedeflemektedir.
Pandemi sürecinde tüm iş kolları, çalışma şekli ve süreçler büyük değişikliğe uğradı. Yenilikler ve değişim çağında olduğumuzu anladık. İK da kaçınılmaz olarak aynı gemide, aynı değişim içinde. İçinden geçtiğimiz ve 2022 ve ötesini şekillendirecek kararlar alınmakta, bunları İK'nın en yüksek beceri ve katkısıyla yapmayı kim istemez? Hep birlikte İK'yı bekleyen konuları, trendleri, zorunlu değişimleri gözden geçireceğiz.
Eğitim programı; ortak hedefler doğrultusunda bir araya gelen bireylerin oluşturduğu sinerjiyi yönetmek ve bu şekilde hayatı daha anlamlı ve daha yaşanır hale getirmeyi hedeflemektedir.
Pandemi sürecinde tüm iş kolları, çalışma şekli ve süreçler büyük değişikliğe uğradı. Yenilikler ve değişim çağında olduğumuzu anladık. İK da kaçınılmaz olarak aynı gemide, aynı değişim içinde. İçinden geçtiğimiz ve 2021 ve ötesini şekillendirecek kararlar alınmakta, bunları İK'nın en yüksek beceri ve katkısıyla yapmayı kim istemez? Hep birlikte İK'yı bekleyen konuları, trendleri, zorunlu değişimleri gözden geçireceğiz.
Motivasyonun tanımından hareketle, iş hayatında hem işveren hem çalışan açısından motivasyon sağlayan unsurları nasıl oluşturacağımızı ve sürdüreceğimizi ele aldığımız konular paylaşılacaktır. Yöneticinin çalışanlarını olduğu gibi çalışanların da yöneticisini motive etme yolları ayrı ayrı ele alınacaktır. Bunun yanında, müşteriyi motive etme yolları da anlatılacaktır. Motivasyonu etkileyen faktörler doğrultusunda motivasyon araçlarını kullanarak içsel ve çevresel motivasyonun artırılması ve bu artışın verimli çalışmaya etkileri vaka çalışmaları da kullanılarak anlatılacaktır.
Profesyonel Yaşama Uyum ve İş birliği (ONLINE)
Zor Zamanlarda Doğru&Etkili İletişim (3. Grup)
İçinden geçtiğimiz zorlu dönemde, birlikte çalıştığımız kişilerle ve müşterilerimizle etkili ve doğru bir iletişim içinde olmak, olumlu ve çözüm üreten davranışları sürdürmek, kurum hedefleri ve kendi hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere, doğru değerlendirme ve çevik kararlarla iletişimi sürdürecek becerileri geliştirmek.
Kişisel Etkinliği Artırma&Stres Yönetimi (1.Grup)
Kişisel Etkinliği Artırma&Stres Yönetimi (2.Grup)
Zor Zamanlarda Doğru&Etkili İletişim (1. Grup)
Zor Zamanlarda Doğru&Etkili İletişim (1. Grup)
Zor Zamanlarda Doğru&Etkili İletişim (2. Grup)
Zor Zamanlarda Doğru&Etkili İletişim (2. Grup)
İçinden geçtiğimiz zorlu dönemde, birlikte çalıştığımız kişilerle ve müşterilerimizle etkili ve doğru bir iletişim içinde olmak, olumlu ve çözüm üreten davranışları sürdürmek, kurum hedefleri ve kendi hedeflerimizi gerçekleştirmek üzere, doğru değerlendirme ve çevik kararlarla iletişimi sürdürecek becerileri geliştirmek.
Motivasyonun tanımından hareketle, iş hayatında hem işveren hem çalışan açısından motivasyon sağlayan unsurları nasıl oluşturacağımızı ve sürdüreceğimizi ele aldığımız konular paylaşılacaktır. Yöneticinin çalışanlarını olduğu gibi çalışanların da yöneticisini motive etme yolları ayrı ayrı ele alınacaktır. Bunun yanında, müşteriyi motive etme yolları da anlatılacaktır. Motivasyonu etkileyen faktörler doğrultusunda motivasyon araçlarını kullanarak içsel ve çevresel motivasyonun artırılması ve bu artışın verimli çalışmaya etkileri vaka çalışmaları da kullanılarak anlatılacaktır.
Eğitim Programı; ortak hedefler doğrultusunda bir araya gelen bireylerin oluşturduğu sinerjiyi yönetmek ve bu şekilde hayatı daha anlamlı ve daha yaşanır hale getimeyi hedeflemektedir
Şirketlerin genelinde X kuşağına bağlı ekiplerde çalışan Y kuşağı şu an çalışanların %35’i iken, 10 yıl sonra bu oran %58’e çıkacak ve iş hayatının kuralları Y kuşağının karakteristik özellikleri ve beklentilerine göre yeniden şekillenecek. Bu değişimden ise hem birey olarak diğer kuşak üyeleri, hem de şirketler etkilenecek; değişen şartlar ile yöneticilerin liderlik stillerinden şirketlerin çalışma ortamına kadar bir çok noktada adaptasyon ve değişime şahit olmaya başladık bile. Ve diğer taraftan bu değişime adapte olamayan diğer kuşak yönetici ve şirketleri ise zor bir dönem bekleyebilir. Bu eğitimde bu adaptasyonun kolay bir şekilde yapılabilmesi sağlanacaktır.
Motivasyonun tanımından hareketle, iş hayatında hem işveren hem çalışan açısından motivasyon sağlayan unsurları nasıl oluşturacağımızı ve sürdüreceğimizi ele aldığımız konular paylaşılacaktır.
Birlikte çalıştığımız kişilerle etkili bir iletişim içinde olmak, olumlu ve yapıcı tutum ve davranış sürdürmek, kurum hedefleri doğrultusunda kişilerin performans değerlendirme sürecinde etkin geri bildirim vermek – almak, ileri bildirim amaçlı modern becerileri geliştirmek hedeflenmektedir. Eğitim uygulamalı olacaktır.
Şirketlerin genelinde X kuşağına bağlı ekiplerde çalışan Y kuşağı şu an çalışanların %35’i iken, 10 yıl sonra bu oran %58’e çıkacak ve iş hayatının kuralları Y kuşağının karakteristik özellikleri ve beklentilerine göre yeniden şekillenecek. Bu değişimden ise hem birey olarak diğer kuşak üyeleri, hem de şirketler etkilenecek; değişen şartlar ile yöneticilerin liderlik stillerinden şirketlerin çalışma ortamına kadar bir çok noktada adaptasyon ve değişime şahit olmaya başladık bile. Ve diğer taraftan bu değişime adapte olamayan diğer kuşak yönetici ve şirketleri ise zor bir dönem bekleyebilir. Bu eğitimde bu adaptasyonun kolay bir şekilde yapılabilmesi sağlanacaktır.
Şirketlerin genelinde X kuşağına bağlı ekiplerde çalışan Y kuşağı şu an çalışanların %35’i iken, 10 yıl sonra bu oran %58’e çıkacak ve iş hayatının kuralları Y kuşağının karakteristik özellikleri ve beklentilerine göre yeniden şekillenecek. Bu değişimden ise hem birey olarak diğer kuşak üyeleri, hem de şirketler etkilenecek; değişen şartlar ile yöneticilerin liderlik stillerinden şirketlerin çalışma ortamına kadar bir çok noktada adaptasyon ve değişime şahit olmaya başladık bile. Ve diğer taraftan bu değişime adapte olamayan diğer kuşak yönetici ve şirketleri ise zor bir dönem bekleyebilir. Bu eğitimde bu adaptasyonun kolay bir şekilde yapılabilmesi sağlanacaktır.