- Kurumsal iletişim ve algı yönetimi
- İletişim Süreci ve İletişim Engelleri,
- Algılama Süreci, Algılamayı Etkileyen Faktörler ve Algı Yönetimi
- Çatışma yönetimi ve müzakere teknikleri
- Çatışma Türleri, Düzeyleri ve Nedenleri,
- Müzakere Süreci ve Türleri,
- Çatışma Yönetim ve Müzakere Stratejileri
- Çalışan motivasyonu
- Motivasyonun İşyerindeki Önemi,
- Motivasyonu Açıklayan Modeller,
- Motivasyonu Sağlamada Ödül-Teşvik Sistemleri
- İş yaşam dengesi; Aile-iş ve İş-aile çatışma yönetimi
- İş Yaşam Dengesini Etkileyen Unsurlar,
- İş Yaşam Kalitesi ve Toplam Yaşam Kalitesi,
- Aile-İş, İş-Aile Çatışmasının Temelleri ve Yönetimi
- Kişisel gelişim ve profesyonel imaj
- Kişisel Gelişim Alternatifleri,
- İmaj Kavramı,
- Kişisel ve Profesyonel İmaj Geliştirmede Önemli Unsurlar
- İş tatmini ve kuruma bağlılık
- İş Tatminini Etkileyen Faktörler ve İş Tatminin Sonuçları
- Kuruma Bağlılığın Öncüleri, Sonuçları ve Kuruma Bağlılık Türleri,
-
- Yönetim stratejileri ve sonuç değerleme yaklaşımları
- Stratejik Yönetim Süreci, Strateji-Misyon-Vizyon İlişkisi, Strateji Türleri ve Uygulamaları
- Stratejik liderlik ve Stratejik karar verme teknikleri
- (Kalitatif ve Kantitatif) Stratejik Liderlik Özellikleri, Stratejik Karar Verme Süreci, Kalitatif ve Kantitatif Karar Verme Teknikleri
- Dönüşüm ve etkileşimci liderlik
- Modern Liderlik Yaklaşımları İçinde Etkileşimci Liderliğin Özellikleri ve Boyutları, Dönüşümcü Liderliğin Nitelikleri ve Boyutları
- Stratejik yönetim için SWOT analizi
- SWOT Analizinin Amaç ve Fonksiyonları, SWOT Uygulaması
- Stratejik yönetimde kaynakların etkin kullanımı ve entelektüel sermaye yönetimi
- Verimlilik ve Etkinlik Kavramları, Kaynak Türleri, Entelektüel Sermaye Kavramı, Unsurları ve İşletmelere Sağladığı Kazançlar
- Liderlikte güç ve politikaların kullanımı
- Güç ve Otorite Kavramları, Güç Kaynakları, Politik Davranış, Politik Davranış Biçimleri ve Etkileri
- Kurum içi farklılıkların yönetimi
- Farlılıkların Önemi ve Kaynakları, Farklılık Yönetim Stratejileri, Kuruma Katkıları ve Zorlukları
- Yöneticilik uygulamalarında yaratıcı düşünme ve yenilikçi (inovatif) yönetim
- Yaratıcılık ve Yenilikçilik Kavramlarının Anlamları ve İlişkisi, Yaratıcılığı Keşfetme ve Geliştirme Yöntemleri, İnovasyonun Kurumlara Sağladığı Kazançlar ve İnovatif Düşünme ve Karar Verme
- Kurumsallaşma problemleri ve kurumsal yönetime geçiş
- Kurumsallaşma Süreci ve Adımları, Kurumsallaşmanın Önündeki Engeller, Kurumsal Yönetimin İşletmelere Kazandırdığı Üstünlükler
- Organizasyon geliştirme teknikleri
- Organizasyon Geliştirme Kavramı ve Süreci, Organizasyon Geliştirmenin Amaç ve Hedefleri, Organizasyon geliştirme Yöntemleri: Bireysel ve Örgütsel Yaklaşımlar
- Kurumsal sosyal sorumluluk ve etik anlayış
- Kurumsal Sosyal Sorumluluğun İşletmelere Sağladığı Üstünlükler, KSS Projelerinden Örnekler, Etik Değer Kavramı, Etik Anlayışın Oluşturulmasında Örgüt Kültürü ve İkliminin Rolü
- Kurum ve paydaşlarla ilişkiler yönetimi
- Kurumların İç ve Dış Paydaşları, İlişki Yönetimi Süreci ve Unsurları, Paydaşlarla İlişkilerin Etkin Yönetimini Belirleyen Faktörler ve Başarılı İlişki Yönetiminin Sonuçları.
- Kurumsal imaj ve itibar yönetimi
- Kurum Kimliği ve Kurum İmajı Kavramları, İmajı Etkileyen Faktörler, İtibar Kavramı ve Kurumsal İtibarın Belirleyicileri ve Sonuçları, İtibar Yönetimi
- Yönetici ve kurum başarısında sürdürülebilirlik
- Sürdürülebilirlik Kavramı, Sürdürülebilirliği Sağlayan Koşul ve Uygulamalar, Sürdürülebilirliğin Yönetici ve Kurum Başarısındaki Rolü
- Kurumsal değişim ve kurum kültürü geliştirme
- Değişim Kavramı, Değişim Türleri ve Nedenleri, Değişim Engelleri, Kurum Kültürünün Temel Ögeleri ve Fonksiyonları, Kurumsal Değişimde Kurum Kültürünün Rolü ve Önemi
|