Dr. Mehmet MURATOĞLU
Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği (Ana Dal Elektronik) Bölümünde lisans eğitimini, daha sonra YTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı, İşletme Yönetimi Yüksek Lisansını ve İşletme Yönetimi programında; yönetim, organizasyon ve örgütsel davranış alanlarında doktora öğrenimini tamamlamıştır.
Çalışma hayatına Enka pazarlamada Teknolojik ürünlerin satışından sorumlu Satış Uzmanı olarak başlamıştır. Daha sonra, Amerikan kuruluşu olan ITT Bilka A.Ş-Altın REHBER, (ITT World Directories Inc.) de Bölge Satış Müdür’ lüğünde bulunmuştur. 1991-1992 döneminde ITT World Directories Inc.’ de satış yönetimindeki başarılarından dolayı Ülkelerarası Yönetici takdir ödülünü ‘‘Management Recognition Award.1991’’ almaya hak kazanmıştır. Yurtdışında uygulamalı satış faaliyetlerinde yer almış ve bu dönemde çeşitli eğitim programlarına katılımcı ve düzenleyici olarak deneyimleme fırsatı bulmuştur.
Sigorta sektöründe yer alan çeşitli sigorta şirketlerinde 1992–2003 yılları arasında sırasıyla, Emek Hayat Sigorta, Güneş Hayat Sigorta'da (Türkiye Hayat ve Emeklilik) genel müdür yardımcısı olarak, Doğan Hayat Sigorta'da (BNP Paribas Emeklilik) kurucu genel müdür ve yönetim kurulu pozisyonlarında üst düzey yönetici olarak çalışmıştır. 2003 yılında Profesyonel Yöneticilik çalışmalarında elde ettiği bilgi ve deneyimlerini, yönetim danışmanlığı ve eğitim alanında paylaşmak üzere sırasıyla sektörün önemli sigorta şirketlerine danışmanlık, proje liderliği ve Eğitim hizmetleri vermiştir. Ayrıca OKAN Üniversitesi, MYO’ unda Öğretim görevlisi olarak; “İşletme Stratejileri, Örgütsel yapılar ve Davranışlar, Satış planlama ve Operasyonları, Kişisel Gelişim ve Profesyonellik, Sonuç Odaklı Proje Yönetimi, İşletme Yöneticiliği” derslerini vermektedir. Bunun yanı sıra, YTÜ, Sürekli Eğitim Merkezinde sigorta acente yöneticilerine yönelik hazırlanan “Mikro İşletme Yönetimi Eğitim Programı” nın eğitim koordinatörlüğünü yapmıştır. Türk Sigorta Enstitüsü’nde sigorta işletmeciliği, kişisel gelişim ve satış pazarlama derslerini vermektedir. Bu çalışmalarının yanı sıra, sektöre yönelik bilgi ve deneyimlerini araştırmacı ve yenilikçi yaklaşımıyla, Sigortacı Gazetesi'nde aylık köşe yazılarıyla paylaşmayı sürdürmektedir.
Yurt içinde katıldığı eğitim programlarının yanı sıra; Yurt dışında katıldığı bazı eğitim programları ve yerleri de aşağıdaki şekilde sıralanmıştır.
Ayrıca sigorta sektörüne yönelik bilimsel nitelik taşıyan akademik çalışma amacıyla bilimsel makale ve kongre sunumlu bildiriler için sorumlu yazar olarak aşağıdaki araştırmaları gerçekleştirmiştir.
Sigorta ürünü; görülemez, elle tutulamaz ve dokunulamazdır! Sahipliliği konusunda güven duygusunun baskın olduğu taahhütlere ve vaatlere dayalı çabaların öne çıktığı bir çalışma yöntemi gerektirir. Tabii ki, başlangıçta; fikir satıyorsun, güven satıyorsun, vaatlerini satıyorsun ve kendi becerilerini satıyorsun. Bu o kadar büyük bir zorluktur ki, sigorta satışına tutkuyla başlayan genç ve deneyimsiz yeteneklerin bu işten hızlıca kopmasına neden olur. Çoğu sigorta satıcısı ilk 1 yıl içinde ayrılır. Çoğu acente de deneyimsiz sigorta satıcısı almaya korkar. Ancak, bu olumsuz durumu sadece ve sadece düşüncenizin gerçekleşmesine inanarak kolayca olumlu hale dönüştürebilirsiniz. Sizin donanımlı hale gelmeniz, deneyimsizliğinizi ortadan kaldıracak ve uzman satıcılar kadar sigorta satışını kolayca yapabileceğiniz bir profesyonel görünümüne kavuşmuş olacaksınız. Daha sonra yarım kalmış bir hikayenizin olmaması ve önünüze çıkacak zorlukları kolayca aşmanız için, her bir adımını sigortayla örneklendirerek “Sigorta İçin Temel Satış Adımları” eğitim programını hazırlamış bulunmaktayız.
Bu Eğitim, Bir Sosyal Medya Uzmanlık Eğitimi Değildir! Hazırladığımız eğitim programı, sigorta satışı için sosyal medya ortamında nasıl daha etkin olunabilirin ve satışların artırılmasında sosyal medya ile geleneksel satış yaklaşımların nasıl entegre edilebileceğinin yanıtlarını vermeyi amaçlamaktadır.
Bu eğitim programının temel amacı, sigorta satış kanallarında satış yapan çalışanların kilit olarak değerlendirilen dört (4) önemli satış yaklaşımına yeni fırsatlar sunmaktır. Sigorta satışının başarıyla sonlandırılması için uygulanan satış adımlarını değerlendirmenin yanı sıra, satışı yakından etkileyen bu “Kritik Alanları” değerlendirmiş olacağız.
Bu eğitim programı, işyeri ortamında ortaya çıkan çalışan rekabeti içinde, kendi performanslarının iyileştirilmesi için fırsat arayan ve gelişimlerini hızlandırmak isteyen çalışanların, işbirliklerini geliştirmelerine nasıl yardımcı olunması gerektiğinin cevabı olarak hazırlanmıştır. Programın içerikleri, çalışanın öğrenme ve deneyim kazanma beklentisini yanıtlayarak, takım üyelerinin başarılı olma isteklerine destek verecek yaklaşımların neler olduğu ve bunların nasıl uygulamaya konulması gerektiğini cevaplayacak bir şekilde tasarlanmıştır. Bu eğitim, hiyerarşik bir ilişki içinde ister dikey ister yatay seviyede olunsun, her bireyin bir diğerinin başarısına vereceği katkının yöntemlerinin neler olduğunun paylaşılacağı bir eğitim olacaktır.
İyi bir satış sunumunu başarıyla sonlandıran nedir? Ezbere dayalı, sadece tekniğin zorunlu kıldığı adımları mı takip etmek, yoksa satış bilginizin filtresi olarak pratikte açığa çıkardığınız beceri ve özellikleriniz mi? İyi bir satış profesyoneli olarak sizden beklenen, satışı başarıyla tamamlamanız ve şirketiniz için yeni bir değer yaratmanız ise, o halde zamanı maliyetlendirin ve satış bilginizi pratik beceriler üzerinde sonuç odaklı hale getirin. Bu eğitim programıyla, katılımcılara satışta sonuca giden 15 adım uygulamasıyla pratik bilgiler verilecek ve her adımın sonunda sigorta uygulamalı örneklerle adımların sonucu nasıl etkileyeceği tartışılacaktır.
Bu Eğitim, Bir Sosyal Medya Uzmanlık Eğitimi Değildir! Hazırladığımız eğitim programı, sigorta satışı için sosyal medya ortamında nasıl daha etkin olunabilirin ve satışların artırılmasında sosyal medya ile geleneksel satış yaklaşımların nasıl entegre edilebileceğinin yanıtlarını vermeyi amaçlamaktadır.