Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi - Makine Bölümü mezunu olan Özcan, Yüksek Lisans öğrenimini yine aynı üniversitenin, Fen Bilimleri Enstitüsü Makine bölümünde, Doktora derecesini ise İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamlamıştır. 1989’da TÜVASAŞ’da çalışma hayatına başlayan Özcan halen, Turkland Sigorta A.Ş.’de Hasar-Rücu Grup Müdürlüğü görevini sürdürmektedir. 2005-2013 Demir Hayat Sigorta A.Ş Denetim Kurulu Üyeliği ve 2010-2016 arası Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu Denetim Kurulu Üyeliği görevlerini yapmıştır. İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Y.T.Ü, İstanbul Doğuş Üniversitesi, Kültür Üniversitesi, Okan Üniversitesi, TSEV, UND,Deniz Ticaret Enstitüsü ve IRU’da sigortacılığın çeşitli alanlarında dersler vermektedir. Özcan, 2003 -2017 arası T.S.B. Hayat Dışı Hasar Komitesi Üyesi/Başkan Yardımcısı ve (GESİD)Genel Sigortacılar Derneği’nin de Yönetim Kurulu Başkanı’dır. Yrd. Doç Dr. Özcan’ın yayınlanmış 2 kitabı ve A.Ö.F.’de 3 farklı kitapta da bölüm yazarlıkları bulunmaktadır.
Poliçe satışından sonra sigortalı ve sigortacının karşı karşıya olduğu ilk süreç hasardır. Müşteri açısından hasar hizmet & memnuniyet kriteridir. Sigorta şirketleri hasar süreçlerinin hızlandırılması, doğru tazminat tespiti ve ödeme için her geçen gün hasar departmanı iş süreçlerine yeni ortaklar katılmaktadır. Katılımcıların bu eğitimde hasar departmanı ve iş ortakları (acente-eksper-servis-asistans vb) ile müşteri ilişkileri süreçlerini sağlıklı yönetebilmesi sağlanacaktır.